www.eprace.edu.pl » dzialania-marketingowe » Instrumenty marketingu mix » Dystrybucja

Dystrybucja

Wyprodukowanie określonego dobra i ustalenie ceny nie kończy jednak działań jednostki gospodarczej. Należy bowiem dostarczyć konsumentom pożądane przez nich produkty w odpowiednim miejscu i czasie. Wszelkie czynności związane z pokonywaniem przestrzennych i czasowych różnic występujących między sferą produkcji i sferą konsumpcji, należą do kolejnego elementu marketingu - dystrybucji.

Decyzje firmy w tym zakresie obejmują:

Ze względu na wysokie koszty dystrybucji producent nie może przestać interesować się swoim produktem gdy "przejmują" go pośrednicy ponieważ ostateczna cena musi zostać zaakceptowana przez konsumenta.

Czynnikami, które decydują o wyborze konkretnego kanału dystrybucyjnego, czyli drodze jaką będzie przekazywany produkt do konsumenta, są: rodzaj produktu, segment rynku, cechy firmy, zasoby finansowe i itp.

Mówiąc o dystrybucji należy wspomnieć iż istnieją dwa rodzaje systemów:



komentarze

Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.